Del volum al valor. Aquesta és l'aposta del Govern plasmada en la nova estratègia per garantir que el turisme que ens visita ho faci de manera conscient i autèntica, i no sigui una càrrega per a les comunitats que l’acullen. Consulta el vídeo manifest amb la informació clau d'aquest document que guia l'acció de l'Agència Catalana de Turisme durant els propers quatre anys.
Estratègia de Màrqueting de Catalunya
(+) Catalunya, millor turisme
Una manera compartida d'entendre i transformar el turisme, més conscient i autèntica. Et presentem la nova Estratègia de Màrqueting de l'Economia del Visitant de Catalunya amb horitzó 2028
La nova estratègia de l'economia del visitant ha estat el resultat d’una reflexió compartida i s’ha construït des d’un ampli consens amb el sector: més de 1.000 empreses participants, 30 taules de treball, consultes a institucions estatals i internacionals, més de 200 respostes d’enquestes sectorials i sessions amb agents públics i privats d’arreu del territori. Aquesta metodologia participativa ha permès identificar els reptes clau i prioritzar accions compartides per contribuir a un model més resilient, equitatiu i sostenible.
La col·laboració publicoprivada ha estat una eina clau per a l’èxit de l’estratègia i la seva jornada de presentació va reunir els principals actors i institucions de referència a Espanya, a Europa i a escala global. A banda de la presentació del pla, al llarg de la jornada van tenir lloc diverses sessions de caire formatiu amb experts i líders d’empreses i entitats del sector turístic per abordar temes com la hipersegmentació per cercar el visitant conscient; la regeneració i llegat de les empreses, experiències i comunitats; l’estratègia en l'àmbit europeu per un turisme sostenible i de connectivitat; i la digitalització i la innovació en l’era de la IA, fent èmfasi en les actuacions del Programa 4P’s (Processos, Plataformes, Públics i Productes) de transformació digital del màrqueting turístic de Catalunya, un projecte d’importància estratègica de la Unió Europea, cofinançat al 40% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional, en el marc del Programa FEDER de Catalunya 2021-2027.
Pots recuperar el contingut complet de les presentacions, ponències i taules rodones en aquest vídeo que recull la totalitat de la jornada de presentació del pla: