Programa Turisme enogastronòmic
Adreçat a totes les empreses i entitats dedicades a promoure activitats de turisme gastronòmic o enoturisme, que ofereixen experiències i activitats per al públic final. Aquestes propostes especialitzades compten amb valor afegit i singularitat, i contribueixen al coneixement i gaudi de la cultura gastronòmica i vinícola catalana.
El turisme enogastronòmic inclou els viatges on la motivació principal és conèixer i tastar la gastronomia i/o el producte vitivinícola d’un indret específic, ja sigui mitjançant activitats, visites, tastos, esdeveniments, escapades i/o experiències autèntiques i singulars, que incorporin components experiencials i de coneixement del producte local.
Els afiliats al programa de Turisme enogastronòmic de l’Agència Catalana de Turisme contribuiran amb la seva activitat a potenciar i/o a promocionar la cultura gastronòmica i el patrimoni culinari català, així com el patrimoni vitivinícola d’alguna de les dotze denominacions d’origen (DO) de Catalunya i la seva activitat enoturística.
Coneix el pla d’accions 2025 del programa
Consulta els requisits per formar-ne part
Clica el botó per descarregar els requisits del programa de Turisme enogastronòmic.
Relat de turisme enogastronòmic
El relat de turisme enogastronòmic de Catalunya és l’eina adreçada a públic professional que recull les idees clau per comunicar Catalunya com a destinació de turisme enogastronòmic.
Clica el botó per descarregar el relat del programa de Turisme enogastronòmic.
Serveis destacats dins del Pla de programa
- Participació en l’estratègia per posicionar Catalunya com un referent del turisme enogastronòmic al món: Pla del programa de Turisme enogastronòmic.
- Presència en fires genèriques professionals internacionals: FITUR, B-Travel, World Travel Market (WTM) i International Tourism Exchange (ITB), entre d’altres.
- Workshops interns per a la creació de producte i externs amb operadors turístics com, per exemple, FINE Valladolid (Enoturisme).
- Organització de press trips, blog trips i fam trips dirigits als principals mercats emissors: Catalunya, Espanya, França, Itàlia, Estats Units, Benelux, Regne Unit, Països Nòrdics i Alemanya.
- Campanyes de comunicació i publicitat en mitjans nacionals i internacionals.
- Campanyes de suport a la comercialització amb operadors i plataformes especialitzades.
- Presència destacada en el projecte Benvinguts a Pagès.
- Visibilitat als canals de promoció online: webs catalunya.com i act.gencat.cat, blog de campanya “Catalunya és casa teva”, xarxes socials (Som Gastronomia i Catalunya Experience) i plataforma de comercialització experience.catalunya.com.
- Participació en benchmarks, tant interns com internacionals.
- Publicacions/continguts específics del programa.
- Formació especialitzada i intel·ligència de mercats.
Si necessites ajuda o tens qualsevol consulta, posa’t en contacte amb: