Inici > Coneix els programes de l’ACT > Programa Turisme enogastronòmic

Programa Turisme enogastronòmic

Adreçat a totes les empreses i entitats dedicades a promoure activitats de turisme gastronòmic o enoturisme, que ofereixen experiències i activitats per al públic final. Aquestes propostes especialitzades compten amb valor afegit i singularitat, i contribueixen al coneixement i gaudi de la cultura gastronòmica i vinícola catalana.

El turisme enogastronòmic inclou els viatges on la motivació principal és tastar i conèixer la gastronomia i/o el producte vitivinícola d’un indret específic, ja sigui mitjançant activitats, visites, tastos, esdeveniments, escapades i/o experiències autèntiques i singulars, que incorporin components experiencials i de coneixement del producte local.

Els afiliats al Programa de Turisme enogastronòmic de l’Agència Catalana de Turisme contribuiran amb la seva activitat a potenciar i/o a promocionar la cultura gastronòmica i el patrimoni culinari català, així com el patrimoni vitivinícola d’alguna de les dotze Denominacions d’Origen (DO) de Catalunya i la seva activitat enoturística.

Coneix el pla d’accions 2025 del programa

Consulta els requisits per formar part

Clica el botó per descarregar els requisits del Programa de Turisme Enogastronòmic.

Serveis destacats dins del Pla de programa

  • Participació en l’estratègia per posicionar Catalunya com un referent del turisme enogastronòmic al món: Pla del Programa de Turisme Enogastronòmic.
  • Presència a fires genèriques professionals internacionals: FITUR, B-Travel, World Travel Market (WTM), International Tourism Exchange (ITB), entre d’altres.
  • Workshops interns per a la creació de producte i externs amb touroperadors com, per exemple, FINE Valladolid (Enoturisme).
  • Organització de press trips, blog trips i fam trips dirigits als principals mercats emissors: Catalunya, Espanya, França, Itàlia, Estats Units, Benelux, Regne Unit, Països Nòrdics i Alemanya.
  • Campanyes de comunicació i publicitat en mitjans nacionals i internacionals.
  • Campanyes de suport a la comercialització amb operadors i plataformes especialitzades.
  • Presència destacada al projecte Benvinguts a Pagès.
  • Visibilitat als canals de promoció online: Web catalunya.com i act.gencat.cat, bloc de campanya “Catalunya és casa teva”, xarxes socials (Som Gastronomia i Catalunya Experience), i plataforma de comercialització experience.catalunya.com.
  • Participació a benchmarks, tant interns com internacionals.
  • Publicacions / continguts específics del programa.
  • Formació especialitzada i intel·ligència de mercats.

Si necessites ajuda o tens qualsevol consulta posa’t en contacte amb:

Ariadna Ribas

Brand Manager de Turisme Enogastronòmic de l’ACT

ariadna.ribas@gencat.cat

Gourmet de naixement, l’Ariadna gaudeix descobrint nous indrets a través de la gastronomia, dels vins i la cervesa artesana, unint així afició i professió. Quan no està ocupada tastant algun plat o vi nou, li agrada cuinar, viatjar i gaudir de la natura fent senderisme.

A qui van dirigides les accions de promoció

Segments transversals dels programes

Segment familiar

Segment premium

Segment turista touring

Coneix els plans del programa

Catàlegs i publicacions

Afiliar-se als programes

Clica el botó i afilia’t als programes que més et convinguin.

Si tens algun dubte escriu-nos a:

hola.act@gencat.cat
Icono enviar mail


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya