Turisme de la Generalitat de Catalunya s’ha sumat al Dia Internacional de les Dones que es reivindica a escala mundial el dia 8 de març.
Conversa amb dones compromeses amb el sector per commemorar el Dia Internacional de les Dones
La taula ha comptat amb un grup de dones que fa molts anys que estan vinculades amb el sector turístic català, no només perquè treballen en aquesta activitat sinó també perquè personalment estan implicades en la seva promoció i defensa.
Concretament, hem conegut el testimoni de Marian Muro Ollé, empresària, Carme Ayala Galindo, periodista especialitzada en turisme, Núria Rauret Oliva, tècnica de promoció de Turisme de Lleida, Rosa Duran Portas, guia oficial de turisme de Catalunya i propietària de l’agència de serveis turístics GIGS i Marta Domènech Tomàs, hotelera i actual directora general de Turisme.
Turisme de la Generalitat ha editat la publicació Dones i turisme. Compromeses amb el sector. Es tracta del tercer i últim volum d’una trilogia dedicada a visibilitzar la realitat femenina del sector turístic. Després del primer volum, dedicat a pioneres del sector, i del segon volum, dedicat a transformadores del turisme, es fa un homenatge a 14 professionals que han anat més enllà de les seves responsabilitats laborals, dedicant temps i esforços en benefici del sector turístic. Han agafat un compromís de manera desinteressada, pràcticament sempre sense ser conscients de la seva aportació, però que les ha portat a ser referents de lideratge.
Per comprendre millor el context del compromís femení en el turisme, en la primera part de la publicació la investigadora i professora de la Universitat de Girona, Saida Palou, ens aporta conceptes com les desigualtats de gènere en el sector i la importància de ressaltar les aportacions de les dones.