Els cellers són venues molt populars entre els organitzadors d’esdeveniments. Així ho explica la Raquel Olesa de Codorniu: “L’IBTM és una fira que sempre ens ha funcionat molt bé. Tens una agenda planejada, t’hi trobes a molt diversos contactes, saludes cares conegudes…”. Els hosted buyers, precisa, busquen principalment organitzar jornades per a grups d’incentius. “En el nostre cas, va des de fer un sopar de gala fins a activitats, visites amb dinars o tasts, per exemple. Enguany estem presentant el restaurant que vam obrir al 2020 i que es troba al propi celler. D’aquesta manera evitem desplaçaments i oferim al mateix lloc visita, experiència i àpat”, conclou.
La Roca Village també és un gran atractiu al territori: “Som la segona destinació de Catalunya a nivell de visites, amb 5 milions de visitants l’any”, explica la Sonia Fontana, responsable de mercats internacionals del centre comercial a l’aire lliure. ”A la fira estem recuperant alguns mercats que havíem perdut, com el Sud-est Asiàtic o l’Orient Mitjà, i estem creant relacions amb països que mai havien vingut, com Azerbaidjan o Geòrgia. Alguns tenen especial interès en la sostenibilitat i els parlem de l’aposta que estem fent pel reciclatge, l’energia renovable o la reducció del desperdici alimentari”, afirma.