El secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos Maduell, ha presentat aquest matí el projecte Catalunya Meetings & Mobility davant de 130 professionals dels sectors turístic i de l’automoció i la mobilitat. L’acte, que s’ha celebrat a Casa Seat de Barcelona, també ha comptat amb la participació de la directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, i amb la directora general d’Indústria i consellera delegada d’ACCIÓ, Natàlia Mas Guix. El projecte s’ha impulsat des del Catalunya Convention Bureau (CCB), el programa de turisme de reunions de l’Agència Catalana de Turisme, en col·laboració amb ACCIÓ -a través de la unitat de captació d’inversions estrangeres Catalonia Trade & Investment- i amb el suport de l’Oficina Pública per a la Transformació de les Indústries de Mobilitat i Automoció de la Direcció General d’Indústria.
L’objectiu d’aquest nou programa és promocionar Catalunya en la captació d’esdeveniments professionals vinculats a l’automoció i a la mobilitat per generar un impacte positiu socioeconòmic al país, reforçant les indústries del turisme i de la mobilitat i impulsant-ne el seu creixement i transformació.
Durant la seva intervenció, Castellanos ha destacat la transversalitat del projecte per la seva simbiosi entre el turisme de reunions i la mobilitat i per tractar-se d’un exemple d’innovació pel que fa a lacol·laboració publico-privada. Així mateix, ha ressaltat “la intenció d’aquest Govern d’innovar i generar impacte socioeconòmic de futur reforçant la indústria de país a través d’estratègies disruptives”. El secretari d’Empresa i Competitivitat també ha assegurat que “amb aquest programa tenim la voluntat de reforçar dos sectors econòmics forts de Catalunya generant noves oportunitats de negoci, augmentant les inversions, millorant el posicionament internacional i impulsant la seva transformació”.
El projecte dona resposta a l’estratègia de màrqueting turístic segmentat per diferents indústries. Amb el focus posat en la mobilitat, el CCB inicia un màrqueting més eficient i orientat a resultats amb l’objectiu de millorar la competitivitat com a destinació aprofitant l’activitat econòmica diferenciada del país.
La directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, ha exposat que “els sectors del turisme de reunions i la mobilitat sostenible són clau per al nou model de turisme que volem, un turisme revitalitzador del territori, catalitzador de noves oportunitats, que generi un impacte positiu i deixi un llegat en la societat”. Per la seva banda, la directora general d’Indústria i consellera delegada d’ACCIÓ, Natàlia Mas Guix, ha declarat que “amb aquest programa reforcem la captació d’esdeveniments de valor afegit, identifiquem oportunitats de captació d’inversions industrials i enfortim la col·laboració entre empreses i agents externs per accelerar el sector de l’automoció”