Participa als nostres workshops
Les empreses i institucions que vulguin prendre part en els workshops de l’Agència Catalana de Turisme s’hi poden inscriure mitjançant el web
http://www.act.gencat.cat/workshopsijornades
Què és un workshop?
Les jornades de comercialització o workshops són accions de promoció, la finalitat de les quals és permetre que els professionals del turisme a Catalunya comercialitzin el seu producte.
Els
workshops directes es programen en països amb un interès turístic especial per a Catalunya. En aquests casos, els
empresaris catalans es desplacen al país on es fa el workshop i, amb l’assessorament i ajuda de l’Agència Catalana de Turisme, s’entrevisten amb turoperadors d’aquell país.
Els
workshops inversos es fan al nostre territori. En aquest cas, són els
turoperadors els que es
desplacen a Catalunya i s’entrevisten amb els empresaris catalans, amb els quals han acordat cites prèviament. En la majoria de casos, el workshop va acompanyat d’un viatge de familiarització.
Els
workshops interns se celebren a
Catalunya i en ells els
empresaris catalans s’entrevisten amb altres
empresaris catalans per trobar sinergies i comercialitzar productes turístics complementaris de manera conjunta.Les trobades Interclubs o les Jornades de Mercats Emissors són exemples d’aquests tipus de workshops.
En altres trobades a l’estranger organitzades per tercers, l’Agència Catalana de Turisme hi participa en solitari com a
interlocutor únic de l’
oferta catalana, i
avalua si aquell mercat pot ser propici per una acció a càrrec de l’ACT.
A l’hora de planejar accions de comercialització mitjançant aquesta fórmula, sovint es tenen en compte factors com les destinacions amb les quals Catalunya té
connexió aèria directa. En altres casos, els workshops són plantejats com un instrument per donar a conèixer un
territori concret o un
producte específic.
Per què participar en un workshop?
El workshop és una de les accions de comercialització
més eficaç que tenen a l’abast les empreses. Per al professional és un canal de
promoció i relacions comercials molt directe i personalitzat.
Empresaris i institucions associades a alguns dels programes de l’Agència Catalana de Turisme poden aprofitar-se dels
beneficis de participar a
preus competitius en els workshops que organitza l’entitat. A més, els participants en un workshop de l’ACT disposen de
serveis associats com la possibilitat de
contractar publicitat i fer presentacions d’empresa.
Buy Catalunya
El
Buy Catalunya és el workshop
més important que organitza l’Agència Catalana de Turisme. És un
workshop invers, que es fa cada dos anys, de caràcter
multiterritorial i multiproducte, doncs hi és present tota l’oferta turística catalana de tot el territori.
El Buy Catalunya, que aplega prop de
200 empreses catalanes i 150 turoperadors de 25 mercats internacionals, té com a objectiu posar en contacte els empresaris catalans amb els turoperadors i altres canals intermediaris amb el públic final. La fórmula utilitzada per fer-ho són les
entrevistes, amb una durada de
15 minuts, que s’ha revelat òptima:
2.400 entrevistes per edició en són l’exponent més evident.
Els turoperadors que hi assisteixen, a més a més,
visiten personalment diferents indrets del
territori. Per a molts d’ells, aquest és un primer pas per
programar després la destinació en els seus catàlegs i webs.
Condicions per a participar als nostres workshops
Els participants han de complir les condicions següents:
- Estar legalment constituïts d’acord amb la normativa vigent.
- Si es tracta d’empreses d’allotjament hoteler, apartaments turístics, càmpings, residències‐cases de pagès i agències de viatges, caldrà a més a més que figurin en el Registre d’Empreses i Activitats Turístiques de la Direcció General de Turisme.
- Estar al corrent de pagament de qualsevol altre acció amb l’Agència Catalana de Turisme en què hagin participat.
Contacte
Si vols rebre més informació sobre els nostres workshops, pots posar-te en contacte amb nosaltres mitjançant aquesta adreça de correu electrònic:
promocio.act@gencat.cat