Inici > Any del Turisme Cultural

Any del Turisme Cultural

 

L’any 2018 va ser declarat Any Europeu del Patrimoni Cultural. Els representants del Consell i del Parlament Europeu van decidir celebrar aquest any amb l’objectiu de sensibilitzar envers la història i els valors europeus i reforçar un sentiment d’identitat comunitari.

L’Agència Catalana de Turisme s’ha unit a aquesta iniciativa des de la vessant de la promoció del turisme cultural, motiu pel qual ha organitzat un seguit d’accions específiques al voltant d’aquest producte, amb una dotació econòmica específica de més de 4 milions d’euros.

Així, els anys 2018 i 2019 segueixen la línia que s’ha dut a terme en els anys anteriors dedicats al turisme familiar (2014), el turisme d’interior i muntanya (2015), el turisme gastronòmic i l’enoturisme (2016) i el turisme sostenible (2017).

Els Anys del Turisme Cultural 2018 i 2019 tenen com a repte posicionar la cultura com a eix clau i diferencial de la destinació, i en aquest desafiament el turisme hi tindrà un paper fonamental: fer valer la cultura i contribuir en la seva sostenibilitat social i econòmica.

És, doncs, un repte bidireccional en el qual la cultura potencia la singularitat dels atractius turístics culturals; per la seva banda, el turisme vetlla per la sostenibilitat de la cultura.

L’Agència Catalana de Turisme vol reivindicar tot el patrimoni cultural, tant el més reconegut internacionalment com el més local i el que passa més desapercebut. Perquè el patrimoni cultural es troba a tot Catalunya i es vol procurar que hi hagi cada vegada més equilibri en els diferents territoris i que els fluxos econòmics derivats del turisme cultural arribin pertot arreu.

Els objectius de l’Any del Turisme Cultural a Catalunya són els següents:

  • Vincular de forma més directa la cultura com a element diferenciador de la marca Catalunya.
  • Incrementar el volum d’ingressos per turista a partir d’una oferta d’experiències turístiques de més valor.
  • Fomentar la creació d’una oferta de qualitat orientada a una demanda de qualitat, a partir de la transformació dels recursos culturals en productes turístics vendibles.
  • Fer valer la riquesa de Catalunya com a destinació de destinacions autònomes, sostenibles i competitives, impulsant una millor distribució territorial de l’activitat turística.
  • Aprofitar l’oportunitat de treballar la desestacionalització remarcant el valor turístic de la cultura catalana.
  • Incrementar el consum d’experiències turístiques culturals dels visitants un cop són a Catalunya.
  • Maximitzar els beneficis que pot generar una cultura que s’aprofita del turisme també per als residents.

L’ACT està organitzant i participant en més de 300 accions a les quals destina més de quatre milions d’euros de pressupost entre el 2018 i el 2019, el més elevat dedicat mai a un any temàtic.

Els mercats prioritaris són: França, Alemanya, Rússia, Itàlia, Regne Unit i Irlanda, Espanya, Bèlgica i els Països Nòrdics; en un segon nivell: els EUA, Austràlia, Xina, Japó i Xile.

El sector turístic i el sector cultural de Catalunya estan plenament implicats en l’organització i execució de les diferents actuacions de l’Any del Turisme Cultural, siguin les de pròpia creació i implementació o les proposades pels departaments de Turisme i Cultura de la Generalitat de Catalunya. 

Si voleu difondre les accions de l’Any del Turisme Cultural a través de les xarxes socials podeu utilitzar les etiquetes #catalunyaexperience, #somcultura i #anyturismecultural

 

Memòria de l’Any del Turisme Cultural

La memòria de l’Any del Turisme Cultural 2018-2019 recull els resultats obtinguts fins el mes de desembre de 2019 de les accions organitzades.

 

Dossier de l’Any del Turisme Cultural

El detall de les accions de l’Any del Turisme Cultural 2019 es troben en el dossier de premsa 2019. Pots descarregar-te’l des d’aquest enllaç:

També pots consultar el dossier de premsa de l’Any del Turisme Cultural 2018 en aquests enllaços:


Logos i manual d’aplicació

 Igualment, pots descarregar-te el logo del 2019 i el manual d’aplicació en els enllaços següents:

Si necessiteu el logo en algun altre idioma (alemany, danès, coreà, estonià, finès, hebreu, holandès, italià, islandès, japonès, noruec, occità, portuguès, rus, suec o xinès), adreceu-vos al Responsable de Disseny de l’Agència Catalana de Turisme, en Ramon Balsalobre: rbalsalobre@gencat.cat

Vídeos


Publicacions


Enllaços d’interès





PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya