El Programa 4P’s de transformació digital del màrqueting turístic és el gran projecte de transformació digital de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), i es durà a terme fins al 2027. Se centra en una transformació en processos, plataformes, públics i productes, amb l’objectiu principal de transformar en profunditat la promoció turística a Catalunya aprofitant les noves tecnologies per millorar els serveis prestats per l’ACT.
Contribueix a l’informe sobre digitalització en el turisme de la Unió Europea Transition pathway for tourism, que evidencia que la transició digital és un dels factors principals de transformació del sector. Aquest procés modifica el sistema productiu, canvia la manera com s’integren les dades amb la presa de decisions i permet conèixer millor les necessitats específiques dels visitants.
L’adopció de tecnologies emergents, com l’ús del blockchain, el big data, la intel·ligència artificial i les plataformes d’experiència digital, entre d’altres, introdueixen innovacions significatives que revolucionaran el sector turístic. Aquesta transformació digital pivota sobre 4 blocs i 9 actuacions:
Amb el desenvolupament de les actuacions previstes i interconnectades, en el marc del Programa 4P’s, s’esperen principalment els resultats següents:
El Programa 4P’s es basa en l’economia de plataforma, per proporcionar un nou ecosistema digital i impulsar la innovació per al màrqueting turístic de Catalunya.
El Programa 4P’s està recollit com a projecte a desplegar en el marc del Pla sectorial per a la transició de Catalunya cap a l’estat de benestar digital 2023-2027, de la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital, i contribueix als objectius dels diversos plans de màrqueting turístics de Catalunya impulsats per l’ACT.
El Programa 4P’s de transformació digital del màrqueting turístic és un projecte estratègic de la UE, cofinançat en un 40 % pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, en el marc del Programa del FEDER de Catalunya 2021-2027.
Té un pressupost total de més de 15 milions d’euros (subvenció FEDER per un total de més de 5,4 milions d’euros) i s’executa en col·laboració amb el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) per a la contractació i posada en marxa de totes les activitats vinculades a eines tecnològiques i solucions TIC.