Catalunya Experience
El
Catalunya Experience és el concepte sota el qual l’Agència Catalana de Turisme es presenta a les
xarxes socials. L’objectiu és que es converteixi en un
punt de trobada entre els catalans, per compartir-hi els coneixements i esdevenir prescriptors de la destinació, i els visitants, que hi poden explicar les experiències viscudes durant el seu viatge a Catalunya.
En aquest marc, aquest canal té com a objectiu:
- Esdevenir un mitjà de diàleg amb els nostres viatgers (tant catalans com forans) en el qual aquests últims puguin no només informar-se sinó també interactuar.
- Establir una plataforma innovadora per donar a conèixer les accions de promoció turística de la nostra destinació.
L’Agència Catalana de Turisme va començar a apostar per aquesta iniciativa l’any 2009, i des d’aleshores ha sumat i fidelitzat nombrosos seguidors amb els quals
interactua permanentment mitjançant tots els canals al seu abast:
Facebook
El Catalunya Experience a
Facebook és un espai de trobada que permet als usuaris:
- Tenir informació actualitzada sobre l’oferta turística de Catalunya.
- Rebre les recomanacions setmanals de l’Agència Catalana de Turisme.
- Participar en els nombroses concursos i activitats que posa en marxa l’Agència Catalana de Turisme.
- Obtenir descomptes i promocions en diverses activitats turístiques.
A més, a través del nostre Facebook, empreses i associats als diferents programes de l’Agència
poden promocionar els seus productes i serveis.
El Facebook del Catalunya Experience s’adreça tant al visitant català com al no català, raó per la qual els continguts es publiquen indistintament en
català, castellà i anglès.
En aquest sentit, els
continguts aportats pel
públic català fan possible també apropar el que és Catalunya als visitants de fora de la nostra destinació i
descobrir-los nombrosos
aspectes atractius i sorprenents.
Twitter
El Catalunya Experience a
twitter té com a objectiu
transmetre el pols, minut a minut, de
l’oferta turística catalana, donant a conèixer les nombroses
activitats d’interès turístic que s’hi fan cada dia, a la nostra destinació.
La
immediatesa i la interacció en la comunicació és un dels avantatges del canal a l’hora de recollir el que s’està fent en matèria de promoció i també què se’n diu a Internet, de Catalunya, a la resta del món.
Les mencions al compte de Twitter es fan incloent
@catexperience. D’altra banda, l’Agència fa servir sovint hashtags com
#catalunyaexperience o
#buycatalunya per identificar les seves accions.
Instagram
Instagram és la
primera xarxa social de fotografia mòbil del món, raó per la qual l’Agència Catalana de Turisme l’ha incorporada al Catalunya Experience com una eina de promoció turística.
Amb Instagram, l’usuari final pot
capturar imatges representatives de Catalunya, publicar-les i compartir-les amb els milions d’usuaris que utilitzen aquesta aplicació. D’aquesta manera, es dóna una imatge
més visual, personal i immediata, a més
d’interactiva, del millor que ofereix la destinació catalana.
Catalunya Experience ha creat el hashtag
#catalunyaexperience dins d’Instagram.
YouTube
La presència a
YouTube del Catalunya Experience és l’eina que fa servir l’Agència Catalana de Turisme per transmetre d’una manera molt
audiovisual les
emocions d’un viatge per Catalunya.
YouTube permet
visionar i compartir una gran quantitat de material inspirador de les diferents destinacions catalanes, i també facilita la interacció mitjançant els comentaris fets pels usuaris.