Inici > Coneix els programes de l’ACT > Programa Turisme enogastronòmic

Programa Turisme enogastronòmic

Adreçat a totes les empreses i entitats dedicades a promoure activitats de turisme gastronòmic o enoturisme, que ofereixen experiències i activitats per al públic final. Aquestes propostes especialitzades compten amb valor afegit i singularitat, i contribueixen al coneixement i gaudi de la cultura gastronòmica i vinícola catalana.

El turisme enogastronòmic inclou els viatges on la motivació principal és tastar i conèixer la gastronomia i/o el producte vitivinícola d’un indret específic, ja sigui mitjançant activitats, visites, tastos, esdeveniments, escapades i/o experiències autèntiques i singulars, que incorporin components experiencials i de coneixement del producte local.

Els afiliats al Programa de Turisme enogastronòmic de l’Agència Catalana de Turisme contribuiran amb la seva activitat a potenciar i/o a promocionar la cultura gastronòmica i el patrimoni culinari català, així com el patrimoni vitivinícola d’alguna de les dotze Denominacions d’Origen (DO) de Catalunya i la seva activitat enoturística.

Consulta els requisits per formar part

Clica el botó per descarregar els requisits del Programa de Turisme Enogastronòmic.

Serveis destacats dins del Pla de programa

  • Participació en l’estratègia per posicionar Catalunya com un referent del turisme enogastronòmic al món: Pla del Programa de Turisme Enogastronòmic.
  • Presència a fires genèriques professionals internacionals: FITUR, B-Travel, World Travel Market (WTM), International Tourism Exchange (ITB), entre d’altres.
  • Workshops interns per a la creació de producte i externs amb touroperadors com, per exemple, FINE Valladolid (Enoturisme).
  • Organització de press trips, blog trips i fam trips dirigits als principals mercats emissors: Catalunya, Espanya, França, Itàlia, Estats Units, Benelux, Regne Unit, Països Nòrdics i Alemanya.
  • Campanyes de comunicació i publicitat en mitjans nacionals i internacionals.
  • Campanyes de suport a la comercialització amb operadors i plataformes especialitzades.
  • Presència destacada al projecte Benvinguts a Pagès.
  • Visibilitat als canals de promoció online: Web catalunya.com i act.gencat.cat, bloc de campanya “Catalunya és casa teva”, xarxes socials (Som Gastronomia i Catalunya Experience), i plataforma de comercialització experience.catalunya.com.
  • Participació a benchmarks, tant interns com internacionals.
  • Publicacions / continguts específics del programa.
  • Formació especialitzada i intel·ligència de mercats.

Si necessites ajuda o tens qualsevol consulta posa’t en contacte amb:

Ariadna Ribas

Brand Manager de Turisme Enogastronòmic de l’ACT

ariadna.ribas@gencat.cat

Gourmet de naixement, l’Ariadna gaudeix descobrint nous indrets a través de la gastronomia, dels vins i la cervesa artesana, unint així afició i professió. Quan no està ocupada tastant algun plat o vi nou, li agrada cuinar, viatjar i gaudir de la natura fent senderisme.

A qui van dirigides les accions de promoció

Segments transversals dels programes

Segment familiar

Segment premium

Segment turista touring

Coneix els plans del programa

Catàlegs i publicacions

Afiliar-se als programes

Clica el botó i afilia’t als programes que més et convinguin.

Si tens algun dubte escriu-nos a:

hola.act@gencat.cat
Icono enviar mail


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya