Des de l’any 2012, l’Agència Catalana de Turisme treballa des de l’oficina central a Barcelona en aquells mercats potencialment interessants per a Catalunya que no estan coberts amb una oficina de representació.
Mercats prioritaris
Es consideren mercats potencials:
– Brasil
– Emirats Àrabs
Si agafem el cas del Brasil, que es pot extrapolar als altres països esmentats, s’han identificat els principals interlocutors del mercat (turoperadors, agències de viatge i mitjans de comunicació). El mercat brasiler ja és el tercer país emissor en volum de viatgers de tot Amèrica i, juntament amb Rússia, s’ha convertit en el mercat emergent més important per al conjunt de l’Estat espanyol a curt termini.
Pel que fa a la promoció, es vol aprofitar el posicionament de la marca Barcelona per donar a conèixer millor Catalunya.
L’estratègia consisteix a promocionar tot un seguit de propostes al voltant de Barcelona que permetin allargar l’estada dels visitants a tot el territori, i no només a la capital catalana. L’objectiu és situar Catalunya com una destinació de moda en aquest mercat.