Inici > Accions Promoció > Any del Turisme Esportiu 2020

Any del Turisme Esportiu 2020

L’Agència Catalana de Turisme ha declarat l’any 2020 Any del Turisme Esportiu, coincidint amb l’any olímpic dels JJOO de Tòquio i amb la mirada posada a la candidatura olímpica Pirineus-Barcelona 2030. Aquest any temàtic es planteja com una oportunitat per posicionar Catalunya com a referent turístic esportiu a nivell internacional. La qualitat de l’oferta turística i les excel·lents instal·lacions esportives que té, sumades a les seves característiques climàtiques i naturals, fan que Catalunya sigui una destinació ideal per a la pràctica de diferents esports.

Així, amb aquest any de temàtica esportiva, es dóna continuïtat als altres anys temàtics realitzats els darrers sis anys: Any del Turisme Cultural (2018-2019), Any del Turisme Sostenible (2017), Any de la Gastronomia (2016), Any del Turisme d’Interior i de Muntanya (2015) i Any del Turisme Familiar (2014).

Objectius:

El repte de l’Any del Turisme Esportiu és amplificar l’acció promocional de la marca de turisme esportiu de l’Agència Catalana de Turisme que té com a objectius:

  • Posicionar Catalunya com a destinació esportiva internacional.
  • Potenciar l’esport com a valor diferenciador de la marca Catalunya.
  • Posar en relleu els valors de l’esport com la igualtat, la inclusió i accessibilitat, la innovació i els hàbits de vida saludables.
  • Augmentar el volum d’ingressos per turista a través de productes de més valor afegit.
  • Promocionar les destinacions, empreses i instal·lacions esportives als mercats emissors prioritaris.
  • Donar suport a les empreses i destinacions esportives catalanes a crear productes de turisme esportiu que contribueixin a desestacionalitzar l’oferta turística catalana.
  • Ajudar a la comercialització i captació d’estades d’entrenament (training camps) i esdeveniments esportius.
  • Maximitzar les sinergies entre el sector esportiu i el turisme per aprofitar i revertir part dels beneficis del turisme al teixit esportiu català.
  • Potenciar les disciplines esportives i mercats emissors amb major potencial per desestacionalitzar la temporada i que contribueixin a una major distribució territorial de l’activitat turística.

 

Accions destacades:

Per a assolir aquests objectius, al llarg del 2020 l’Agència Catalana de Turisme durà a terme més de 50 accions de promoció i comunicació adreçades a públic final i professionals de diferents mercats internacionals.

Mercats prioritaris: França, Alemanya, Benelux, Regne Unit i Països Nòrdics.

Mercats estratègics: Nord-Amèrica, la Xina i el Japó.

Les accions més destacades de l’any seran:

  • Congrés Mundial de Turisme Esportiu: Conjuntament amb l’Organització Mundial del Turisme (OMT), es realitzarà un Congrés Mundial de Turisme Esportiu a Lloret de Mar els dies 28 i 29 de maig de 2020. Aquest congrés, permetrà esdevenir el punt de trobada i de referència de la indústria del turisme esportiu a nivell mundial, i reflexionar i debatre sobre la situació d’aquest sector i les seves necessitats d’actuació.

Accions amb prescriptors:

  • International Sports Convention: Participació en aquest esdeveniment biennal especialitzat en el món de l’esport els dies 17 i 18 de juny a Londres.
  •  
  • Catalonia Sports: En col·laboració amb els Patronats de Turisme de Catalunya, s’organitzarà un viatge de familiarització per a operadors especialitzats en turisme esportiu, federacions, lligues i clubs esportius dels diferents països prioritaris. Els prescriptors podran participar en un trip de descoberta pel territori i entrevistar-se amb el sector català especialitzat durant un workshop.
  •  
  • Acció B2B directa: Al llarg de l’any es realitzaran visites comercials a tour operadors especialitzats en turisme esportiu i federacions esportives per tal de realitzar contactes comercials i donar a conèixer l’oferta esportiva de la nostra destinació per a la captació de training camps.

 

Accions d’esport femení: Es duran a terme accions de comunicació amb l’equip Massi-Tactic Women Team, l’únic equip català femení en categoria UCI, la màxima categoria de ciclisme de ruta a nivell mundial; i amb mitjans especialitzats.

Accions d’esport inclusiu: Es realitzarà un viatge amb prescriptors d’esquí adaptat francesos a La Molina per fomentar el turisme inclusiu, i accions de comunicació a diversos mitjans per tal de donar a conèixer l’oferta especialitzada que proposa activitats esportives inclusives.

Participació a esdeveniments esportius internacionals de renom: Entre altres, el Vansbrosimningen (natació en aigües obertes a Suècia), el Prudential (ciclisme al Regne Unit) i el British Swimming (natació al Regne Unit).

Accions de coneixement i intel·ligència de mercat:

  • Jornada de mercats internacionals amb el focus en turisme esportiu: Organització d’una jornada formativa pel sector català, amb la presència de diversos prescriptors internacionals que explicaran el funcionament dels mercats, com el de França i el Regne Unit, amb un focus en turisme esportiu (nombre de federats, esports més practicats…).
  •  
  • Estudis i Intel·ligència de mercat: Al llarg del 2020 es realitzaran diversos estudis sobre el turisme esportiu, el cicloturisme i el golf a diferents mercats.
  •  
  • Benchmark Turisme Esportiu: Organització d’un benchmark a una destinació espanyola competidora de Catalunya, per veure com es treballa el turisme esportiu en aquesta destinació i extreure’n conclusions aplicables o no a Catalunya.

Totes aquestes accions tenen com a objectiu ajudar a empreses i destinacions esportives catalanes a crear productes de turisme esportiu que contribueixin a desestacionalitzar l’oferta turística catalana i a fomentar una major distribució territorial de l’activitat turística. D’altra banda, es pretén promocionar la comercialització d’estades d’entrenament i esdeveniments esportius.

 

Campanya de publicitat

Per promocionar l’any del Turisme Esportiu 2020, des de l’Agència Catalana de Turisme s’ha preparat una campanya de publicitat especial que ha comptat amb la participació de la medallista catalana en natació sincronitzada Ona Carbonell i, influencers internacionals del món de l’esport i el lifestyle d’Alemanya, Holanda, França i el Regne Unit. 

L’objectiu de la campanya és projectar Catalunya a partir dels valors de l’esport com ara la igualtat, la inclusió i l’accessibilitat, la innovació i els hàbits de vida saludables. Es tracta d’una campanya digital innovadora, microsegmentada amb continguts personalitzats.

Si voleu difondre les accions de l’Any del Turisme Esportiu a través de les xarxes socials podeu utilitzar l’etiqueta #AnyTurismeEsportiu20.

Dossier

Pots descarregar-te’l des d’aquest enllaç:

Logotip i manual d’aplicació

Pots descarregar-te el logotip i el manual d’aplicació en els enllaços següents:

Vídeos


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya