Inici > Qui Som > Pla de Màrqueting 2013-2015

Pla de Màrqueting 2013-2015

El primer Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya, dissenyat per l’Agència Catalana de Turisme, s’implantarà el 2013 i serà un instrument adaptat als canvis que experimenten els mercats i que afecten al model turístic de la nostra destinació. Per aquest motiu, el nou pla vol sumar el major nombre possible d’adhesions i suports entre els socis de l’Agència i les empreses del sector.

El Pla de Màrqueting seguirà les directrius bàsiques que provenen del Pla Estratègic del Turisme a Catalunya, elaborat des de la Direcció General de Turisme del Govern de la Generalitat.

En un context en què la revolució digital ha canviat la manera de consumir els viatges, l’Agència Catalana de Turisme és conscient que cal aplicar noves fórmules de màrqueting. Per aquesta raó, el Pla de Màrqueting s’ha marcat els objectius següents:

  • Identificar els mercats emissors prioritaris a fi d’optimitzar la inversió promocional.
  • Fer una tria de les principals àrees de negoci i, com a conseqüència, dels productes més adequats per ser explotats.
  • Centrar-se en productes específics, en la línia de segmentació que ja se segueix amb els Clubs de Producte i amb la creació de webs circumscrites als productes turístics top de Catalunya.
  • Augmentar la percepció de valor de la destinació, i de la gestió d’experiències i vivències que portin a una major satisfacció del turista.
  • Atendre les necessitats del territori, que és on el visitant viu l’experiència de la seva estada.
  • Potenciar les eines TIC.
  • Orientar-se cada cop més cap als canals de distribució alternatius i de comercialització directa, sense deixar de banda els tradicionals.
  • Impulsar el patrocini i la cooperació, sota la perspectiva d’aliances duradores en el temps i estratègiques.

Catalunya, com a destinació turística, ha d’adaptar-se als canvis que es produeixen amb el pas del temps, per això el Pla de Màrqueting serà un instrument cabdal per posar al dia la promoció de producte i experiències, marca, recomanació i fidelització de clients, expansió del market place i el màrqueting online.

Podeu consultar el Pla de Màrqueting en aquest enllaç.

 


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya