Inici > Sin categoría > Què aporten les fires als membres del CCB?

Què aporten les fires als membres del CCB?

Una de les principals particularitats del Catalunya Convention Bureau és la gran varietat de membres afiliats que el formen. Entre ells hi ha meeting facilities, venues, hotels, agències especialitzades i empreses de serveis complementaris. La unió d’esforços amb l’administració pública és el que converteix Catalunya en una destinació altament qualificada per al turisme de reunions.

El CCB organitza presentacions, visites comercials, viatges de familiarització i workshops per donar a conèixer l’oferta de reunions a Catalunya i generar relacions de negoci entre les empreses afiliades i els organitzadors nacionals i internacionals d’esdeveniments. Integrats en l’estand de l’Agència Catalana de Turisme, els membres del CCB assisteixen a fires i salons especialitzats líders a Europa, com l’IBTM de Barcelona, que va tenir lloc a finals de novembre de 2022.

Quins objectius persegueixen els membres a una fira d’aquest nivell? Quines novetats hi presenten? Hi obtenen els resultats que esperaven? Ells mateixos ho expliquen.

Les empreses presenten les seves novetats

Els cellers són venues molt populars entre els organitzadors d’esdeveniments. Així ho explica la Raquel Olesa de Codorniu: “L’IBTM és una fira que sempre ens ha funcionat molt bé. Tens una agenda planejada, t’hi trobes a molt diversos contactes, saludes cares conegudes…”. Els hosted buyers, precisa, busquen principalment organitzar jornades per a grups d’incentius. “En el nostre cas, va des de fer un sopar de gala fins a activitats, visites amb dinars o tasts, per exemple. Enguany estem presentant el restaurant que vam obrir al 2020 i que es troba al propi celler. D’aquesta manera evitem desplaçaments i oferim al mateix lloc visita, experiència i àpat”, conclou.

La Roca Village també és un gran atractiu al territori: “Som la segona destinació de Catalunya a nivell de visites, amb 5 milions de visitants l’any”, explica la Sonia Fontana, responsable de mercats internacionals del centre comercial a l’aire lliure. ”A la fira estem recuperant alguns mercats que havíem perdut, com el Sud-est Asiàtic o l’Orient Mitjà, i estem creant relacions amb països que mai havien vingut, com Azerbaidjan o Geòrgia. Alguns tenen especial interès en la sostenibilitat i els parlem de l’aposta que estem fent pel reciclatge, l’energia renovable o la reducció del desperdici alimentari”, afirma.

Els hotels també tenen un paper fonamental en l’organització de reunions professionals. L’Alba Jordà és representant d’Escampa Hotels, un grup hoteler de recent creació que aprofita la fira per presentar la marca i els establiments que en formen part. “Venim amb l’objectiu de conèixer agències i empreses amb les que poder organitzar esdeveniments i portar-los als hotels. La fira funciona molt bé, perquè amb l’agenda tancada ja sabem amb qui parlarem i estem confirmant que el que més demanen els hosted buyers són reunions”, confirma.

La diversitat del territori a l’estand

Una bona manera de representar la diversitat de Catalunya a l’estand és a través dels diferents convention bureaux locals i territorials. L’Ignasi Cabanas del Costa Brava Convention Bureau explica que l’IBTM els permet internacionalitzar la destinació i posicionar-se al sector MICE per atraure esdeveniments professionals. El més demandat en el seu cas és la realització de convencions d’entre 100 i 200 persones i també els viatges d’incentiu. “Expliquem que treballem en un nou programa d’activitats de RSC en col·laboració amb 10 entitats locals. Oferim als organitzadors d’esdeveniments la possibilitat d’incloure diverses activitats als seus viatges d’empresa, relacionades tant amb el medi ambient i els animals, com amb la reinserció social, per exemple”.

Un paisatge força diferent és el que ofereix el Val d’Aran Convention Bureau, als Pirineus de Catalunya. “Assistim a la fira perquè ens permet donar a conèixer la destinació i les possibilitats que ofereix”, explica el Lluís Camps. “Els buyers venen buscant precisament el que caracteritza a la Val d’Aran: natura, muntanya i fugir una mica del bullici de les grans ciutats. Principalment, estem proporcionant informació per intentar portar viatges de congressos a la destinació”, afirma.


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya