L’ECONOMIA COL·LABORATIVA JA ÉS UNA REALITAT INELUDIBLE
La consolidació d’internet ha fet possible el creixement de l’economia col·laborativa i l’aparició de nombroses plataformes que faciliten un intercanvi entre usuaris. El turisme, i en particular el món dels esdeveniments, no és aliè a aquesta realitat i, de fet, el 30% dels assistents al Mobile World Congress 2016 ja no es van allotjar en hotels convencionals, sinó en allotjaments “col·laboratius”. La tendència, que afecta a altres àmbits com el del transport, sembla no tenir fre i el darrer 2 de desembre diversos actors catalans i internacionals van debatre sobre els reptes d’aquesta economia a la Casa de Convalescència de Barcelona.
El seminari, que va comptar amb la participació de polítics europeus, investigadors, representants de plataformes online i representats del món dels hotels, va donar lloc a tres conclusions de consens pel sector turístic:
1) És imprescindible regular l’economia col·laborativa per múltiples raons (seguretat, competència, urbanisme, fiscalitat, etc.).
2) És necessari que les plataformes siguin transparents amb l’Administració per aclarir quins allotjaments són il·legals entre els que publiquen als seus webs.
3) L’economia col·laborativa no és l’enemic i cal valorar la seva capacitat de generar un turisme de qualitat que enriqueixi determinats territoris, així com la seva capacitat de generar llocs de feina en un context de crisi econòmica.
En aquest enllaç teniu més informació sobre el seminari organitzat conjuntament pel Departament d’Empresa i Coneixement – Agència Catalana de Turisme de la Generalitat i per la xarxa de regions europees NECSTour.