Inici > Notes de premsa > La campanya que promou Catalunya com a destinació de turisme de reunions, premiada al International Tourism Film Festival de Johannesburg

La campanya que promou Catalunya com a destinació de turisme de reunions, premiada al International Tourism Film Festival de Johannesburg

  • La campanya “Fifty Fifty” posa de relleu actius de Catalunya que aporten un valor afegit a les trobades professionals, com ara la innovació, la sostenibilitat, l’ecosistema empresarial i de recerca, o l’estil de vida mediterrani.
  • Aquesta campanya s’emmarca dins l’estratègia comunicativa del programa Catalunya Convention Bureau de l’ACT per reforçar la imatge de Catalunya com a destí capdavanter en turisme de negocis.

La campanya Fifty Fifty, impulsada per l’Agència Catalana de Turisme (ACT), de la mà del Catalunya Convention Bureau, ha estat guardonada amb el premi, en la categoria Plata, a la “Millor producció audiovisual MICE” a l’International Tourism Film Festival Africa que s’ha celebrat a Johannesburg (Sud-àfrica) de l’11 al 15 de juny.

La campanya de promoció de Catalunya com a destinació turística de negocis busca ressaltar els seus atractius únics per a esdeveniments corporatius, congressos i convencions. El director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, explica que la campanya “destaca l’equilibri que ofereix Catalunya entre innovació i tradició, mar i muntanya, entorns urbans i rurals, estil de vida i excel·lència en els negocis, autenticitat i experiència”. Està protagonitzada per dues bessones, una d’elles encarna l’essència de les grans reunions professionals, l’altra representa l’ànima de les petites trobades i dels viatges d’incentiu. Mitjançant un recorregut per diferents paisatges i espais de reunions singulars del territori, les dues noies mostren la varietat d’opcions que Catalunya ofereix per celebrar-hi esdeveniments amb valor afegit.

Ferrer assegura que “Catalunya ofereix un ecosistema complet de serveis, instal·lacions i activitats que la converteixen en la seu ideal de reunions i trobades professionals de tot tipus. Amb aquesta nova campanya reafirmem el nostre compromís en la promoció del turisme MICE a Catalunya, posant èmfasi en la innovació, la sostenibilitat i el llegat que els esdeveniments poden deixar en el territori.”

Dirigida als mercats internacionals prioritaris com ara França, Regne Unit i Alemanya, la campanya presenta Catalunya com una experiència equilibrada que combina les seves riqueses culturals i paisatgístiques amb el seu dinamisme industrial i esperit de recerca, proporcionant així una estada professional memorable als visitants.

El premi rebut a Sudàfrica se suma al “Golden City Gate Award” a la millor cinta en la categoria MICE&EVENT atorgat en l’última edició de la fira ITB de Berlin. Cal destacar, a més d’aquests dos premis, que la campanya de l’Agència Catalana de Turisme ha estat seleccionada per entrar al circuit del Comitè Internacional de Festivals de Cinema de Turisme.

Rodatge sostenible

El compromís de l’ACT per la sostenibilitat ha portat a fer del rodatge un projecte sostenible. Així, l’elecció de les localitzacions de rodatge i dels allotjaments per a un equip de quaranta persones es va fer tenint en compte que tant les infraestructures com els espais tinguessin certificacions mediambientals o que promoguessin pràctiques sostenibles. Això incloïa l’ús d’energia renovable, l’ús eficient de l’aigua i la gestió adequada dels residus.

A més, durant el rodatge es va prioritzar la utilització d’equips de filmació energèticament eficients i de baix consum, com ara llums LED de baix consum i bateries recarregables. També es va implementar un sistema de gestió de residus eficaç per assegurar que les deixalles generades durant el rodatge es gestionessin de manera responsable. Aquest sistema implicava la separació adequada de materials reciclables, el compostatge de deixalles orgàniques i la disposició adequada de residus perillosos, com ara bateries i productes químics.

Aquestes mesures van contribuir a reduir l’impacte ambiental del rodatge, demostrant el compromís amb la sostenibilitat i la responsabilitat ambiental de l’equip de producció contractat per l’ACT.


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya