Carlos Grau, CEO Mobile World Capital Barcelona, protagonista de la nova campanya per promocionar l’organització de congressos a Catalunya
L’Agència Catalana de Turisme inicia avui una campanya internacional per consolidar el posicionament de la destinació catalana com a seu d’esdeveniments i reunions professionals
“Catalunya, destinació de talent, innovació i vida” és el títol del vídeo que vol mostrar el potencial emprenedor i d’atracció del sector tecnològic que té Catalunya.
El CEO de Mobile World Capital Barcelona, Carlos Grau, és el protagonista de la campanya que el Catalunya Convention Bureau (CCB) de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha posat en marxa per promocionar Catalunya com a destinació innovadora de turisme de reunions.
“Catalunya, destinació de talent, innovació i vida” és el títol del vídeo en el qual Grau enumera alguns dels atributs gràcies als quals Catalunya ha esdevingut un potent hub europeu d’innovació, així com una de les principals destinacions de turisme de negocis, esdeveniments professionals i reunions internacionals. La filmació es va dur a terme a l’edifici Pier 01, un dels projectes més importants del Barcelona Tech City.
Segons el director de l’ACT, David Font, “l’objectiu és donar a conèixer Catalunya com una destinació que aposta fermament per aprofitar els avenços tecnològics com a motor transformador del turisme de reunions. Catalunya vol atraure esdeveniments professionals amb visió de futur”.
Catalunya Ambassador
La campanya s’emmarca dins l’estratègia de comunicació del Programa Catalunya Ambassadors, impulsat pel CCB, que aplega professionals reconeguts internacionalment que ajuden a promoure Catalunya com a seu per acollir congressos, reunions i esdeveniments. En aquest sentit, Font destaca que Carlos Grau “és un referent i líder de la transformació digital i, per tant, un gran prescriptor de Catalunya i Barcelona al món”.
Enginyer Industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya, i PDD per IESE, Carlos Grau compta amb una llarga trajectòria professional en l’àmbit de les tecnologies de la comunicació i la informació, així com en el desenvolupament de negocis digitals. Per a Grau, Catalunya és “un punt de trobada per als negocis i la innovació, on l’equilibri d’allò professional i personal és possible. L’experiència de Catalunya en tecnologia i en grans esdeveniments deixa tot un llegat a les futures cites professionals que s’hi organitzin”.
Barcelona, seu dels grans congressos tecnològics
La capital catalana és una ciutat capdavantera internacionalment en tecnologies de futur i, alhora, un pol d’atracció de congressos i fires de rellevància mundial sobre tecnologia i innovació digital com ara el MWC Barcelona (Mobile World Congress Barcelona), l’ISE, l’Advanced Factories o la Smart City Expo, entre d’altres.
Segons dades de l’Observatori del Turisme a Barcelona, 1 de cada 4 congressos celebrats a la Destinació Barcelona el 2019 van ser de caire tecnològic-científic. Un altre aspecte important és el llegat que els congressos deixen a la ciutat. En aquest sentit, un 48,9% d’aquest llegat es tradueix en avenços científics, tecnològics o d’altre tipus.