El Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2011-2015 ha de definir el model turístic que ha de tenir Catalunya els propers anys, així com els principis directors que orientaran l’acció dels agents públics i privats del sector, i molt especialment de la Generalitat de Catalunya.
Amb aquest horitzó, el Pla Estratègic perseguirà els objectius següents:
- Potenciar la marca Catalunya als mercats europeus i mundials.
- Desestacionalitzar l’oferta turística.
- Cercar l’equilibri territorial.
- Crear les claus per abordar les marques turístiques territorials i la seva vinculació amb el territori i amb la marca Catalunya.
- Modernitzar les infraestructures i serveis turístics.
- Crear un model basat en la qualitat de l’oferta abans que en la quantitat de recursos, amb l’objectiu d’incidir en la sostenibilitat del model economicoturístic.
- Mantenir i aprofundir la col·laboració amb el sector privat, i refermar la coresponsabilitat publicoprivada.
- Fomentar l’ocupació i riquesa generades amb el turisme.
- Sensibilitzar la població catalana respecte del paper rellevant del turisme en l’economia del territori.
Es tracta de crear un model que permeti que Catalunya mantingui la posició de lideratge entre les primeres destinacions turístiques internacionals.