Inici > Coneix l’Agència Catalana de Turisme

Coneix l’Agència Catalana de Turisme

Benvinguda  

Us donem la benvinguda a l’Agència Catalana de Turisme, l’eina de promoció turística més important i potent del nostre país. 

El turisme és un sector estratègic i un dels motors econòmics de l’economia catalana, i així ho ha de seguir sent en el futur. A dia d’avui ja representa el 12% del PIB i gairebé el 14% de l’ocupació de Catalunya. Treballem amb l’objectiu d’impulsar un model turístic basat en la sostenibilitat mediambiental, econòmica, social i cultural, on la qualitat, la innovació i l’adequació a les necessitats del turista siguin factors claus de la competitivitat de la nostra destinació.

L’equip de professionals que formem l’ACT desenvolupem activitats promocionals i accions comercials per impulsar el turisme tant des de la nostra seu a Catalunya com des de les 12 oficines de promoció turística que tenim repartides arreu del món.

En aquesta important tasca comptem amb la complicitat tant dels patronats de turisme com del sector turístic català (públic i privat), que a través dels programes de treball de l’ACT ens ajuden a construir dia a dia una marca Catalunya més forta.

Us convidem a unir-vos al nostre projecte i a treballar conjuntament per seguir fent de Catalunya una de les destinacions turístiques més importants del món.



L’Agència Catalana de Turisme (ACT) és l’organisme del Govern de la Generalitat de Catalunya que s’encarrega de dur a terme les polítiques de promoció turística. Des de començament de l’any 2010 substitueix l’antic consorci Turisme de Catalunya, que fins aleshores s’havia encarregat d’aquesta tasca. 

L’Agència Catalana de Turisme neix com a entitat de dret públic de la Generalitat mitjançant la Llei 15/2007, de 5 de desembre, amb l’objectiu de promoure Catalunya com a destinació turística de referència, basada en la seva qualitat i rendibilitat social i econòmica, d’acord amb les competències que l’article 171 de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya atorga en matèria de turisme.

Precisament, aquest relleu del consorci per l’Agència al capdavant de la difusió dels atractius del territori català a l’exterior representa un abans i un després en l’estratègia promocional catalana. La principal novetat, que ara pren força, és la cogestió i la coparticipació del sector privat en les responsabilitats de promoure i vendre l’oferta catalana arreu del món. 

L’obtenció de resultats mesurables és una de les directrius prioritàries d’aquest organisme, l’orientació del qual s’enfoca envers els recursos turístics i les empreses del sector. En aquest sentit, des de l’ACT es dona suport a la comercialització de productes, i també es fomenta l’autogeneració de recursos de finançament propi.

La missió de l’ACT és contribuir a la prosperitat de Catalunya i del seu sector turístic, essent la seva veu a l’exterior, tot orientant-se a la captació i satisfacció d’un turisme de més valor afegit.

Col·laboració publicoprivada

L’ACT depèn del Departament d’Empresa i Treball i està constituïda per la Generalitat de Catalunya i pel Consell General de Cambres de Comerç de Catalunya, en representació del sector privat. Entre els ens territorials, els patronats de Turisme de les Diputacions de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona també en formen part, així com l’ens mixt publicoprivat de promoció de la capital catalana, Turisme de Barcelona.

Tal i com s’estableix en els seus Estatuts, modificats amb el Decret 165/2010, el Consell de Direcció és l’encarregat d’aprovar el programa d’actuació de l’ACT. El Departament d’Empresa i Treball, el Consell de Cambres, els organismes provincials de promoció de les Diputacions i les empreses privades nodreixen l’Agència dels fons necessaris per al seu funcionament.

L’Agència Catalana de Turisme organitza anualment més de 1.200 accions estratègiques de promoció, algunes d’elles prou significatives com els Anys de Catalunya en altres països o el macroworkshop de comercialització Buy Catalunya, iniciatives que es mantenen any rere any al calendari. Aquestes accions queden recollides en la memòria corporativa amb les actuacions realitzades al llarg de l’any. La Memòria d’Activitats de l’any 2023 pot consultar-se en aquest enllaç.

Per consultar l’organigrama de l’Agència Catalana de Turisme fes clic aquí

També pots veure el detall del Pla d’igualtat de gènere de l’Agència Catalana de Turisme 2022 aquí.

       Logo Enat       Logo ITS       Logo Necstour       Logo WRTD       Logo Biosphere

Missió, visió i valors



La MISSIÓ de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) és contribuir a la prosperitat de Catalunya i del seu sector turístic, essent la seva veu a l’exterior, tot orientant-se a la captació i satisfacció d’un turisme de més valor afegit.

La VISIÓ de l’ACT és esdevenir el líder en màrqueting per al sector turístic català, els col·laboradors i els turistes, i un referent internacional.

Els VALORS corporatius són els següents:

. Innovació: ens convida a anar més enllà dels estàndards i qüestionar-nos els nostres processos i protocols marcats, aportant així noves solucions, i aconseguint ser un referent en el sector com a organisme dinàmic i amb visió de futur.

. Proactivitat: per tal de ser un equip altament competitiu hem de donar respostes de forma responsable i amb altes dosis d’iniciativa.

. Pensament positiu: i actitud positiva. Cal fer front a les dificultats convertint-les en reptes i en oportunitats per a créixer professionalment.

. Compromís: és un valor intrínsec que ens fa sentir la missió de l’Agència Catalana de Turisme com a pròpia i actuar en conseqüència.

. Visió global: anar més enllà de la nostra realitat més propera, tenint una perspectiva global de com nosaltres i els altres (socis i col·laboradors) podem contribuir a assolir els objectius del Pla de Màrqueting i tots junts fer de la nostra missió una realitat.

. Empatia: ens ajuda a relacionar-nos entre nosaltres i entendre el posicionament dels nostres companys, clients i sector, per tal d’actuar d’una forma més unida, trobar solucions i aconseguir els objectius comuns.

. Responsabilitat: correspon a totes les persones que formen l’ACT, des de càrrecs directius, fins a càrrecs administratius, passant per comandaments i personal tècnic i en totes les activitats que es duen a terme en llurs àmbits d’actuació. L’abast d’aquest valor inclou tant el concepte d’assumpció de responsabilitat com el de retiment de comptes. La responsabilitat pot explicar-se com la manera òptima de treballar en una organització i que alhora integra els valors exposats de proactivitat i compromís. Es tracta, en definitiva, de la transparència en la rendició de comptes, «d’assumir les pròpies accions», que demostra com s’actua des de l’ACT per assolir la seva missió: assumint i responsabilitzant-se de les decisions que es prenen en l’organització i responent dels seus actes.

. Transparència: és el valor imprescindible sense el qual no es pot fomentar la rendició de comptes. Tal com s’indica en el portal de transparència del Govern de la Generalitat, s’aplica a totes les persones que treballen sota la seva estructura.

. Sostenibilitat: des de l’ACT, primera entitat a obtenir la certificació Catalunya Biosphere Responsible Tourism Destination, vinculada al Global Reporting Initiative, s’estableix com a principal valor, entre tots, el compromís envers la sostenibilitat del nostre model turístic. I així es va reafirmar amb la signatura de la Declaració de Glasgow per a l’Acció Climàtica en Turisme el 19 de gener de 2021. Des de l’entitat hi ha compromís per promoure una política efectiva en aquest àmbit i, en conseqüència, també es vol adoptar el marc apropiat per ajudar al personal a incorporar aquest principi en qualsevol actuació i presa de decisió. Des de l’ACT hi ha compromís de promoure i fomentar un model turístic econòmic, social i ambientalment sostenible. Ara bé, sense reduir-ho només a això, sinó com una gestió sostenible i global de la destinació que treballa sota el prisma de: “Millors llocs per viure, millors llocs per visitar”.


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya