Inici > 2015 Any del turisme d’Interior i de Muntanya

2015 Any del turisme d’Interior i de Muntanya

 

L’Agència Catalana de Turisme va dedicar l’any 2015 a promoure el turisme d’interior i de muntanya.

En motiu d’aquest any, es van organitzar diferents accions de comercialització i promoció específiques centrades en aquest producte i l’oferta generada al seu entorn per tal d’ampliar el nombre de visitants, tant de proximitat (català i espanyol) com de mercats internacionals (francès i alemany pel seu potencial), tot transformant en experiències turístiques la gran riquesa en recursos naturals i culturals existents en aquest territori.

En aquest sentit, aquestes accions responien tres objectius principals:

  • Potenciar i promoure l’oferta turística catalana de les comarques de l’interior, un territori privilegiat que disposa de recursos i propostes turístiques per a tots els públics, per aconseguir un reequilibri territorial dels fluxos turístics i de la riquesa que generen.
  • Ajudar les petites i mitjanes em-preses d’aquests territoris a promocionar, difondre  i  comercialitzar la seva oferta, serveis i propostes turístiques
  • Apostar per la diversificació de productes, potenciant aquells que són desestacionalitzadors. L’Any del Turisme Interior i de Muntanya respon a una de les directrius del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya, que indica que cal potenciar el turisme de les comarques de l’interior de Catalunya, i s’adreça a mercats de proximitat.

Així mateix i per tal de respondre a aquests objectius, aquest any temàtic es va fonamentar al voltant de diferents accions:

Mercat d’Escapades

L’organització  d’aquesta  gran  acció  promocional al març a Barcelona va representar el tret de sortida d’aquest any temàtic. Un total de 111 empreses i entitats van participar en aquesta acció promocional, l’objectiu de la qual era donar a conèixer i comercialitzar l’oferta turística catalana d’interior i de muntanya per incentivar els  viatges  dels  catalans.  Així, el públic que s’hi va apropar va poder comprar in situ experiències turístiques  diferents –viatges curts de cap de setmana o de pont–, per descobrir el ric patrimoni que ofereixen les comarques de l’interior.

Workshop en el marc del programa de promoció Enoturisme Catalunya

El mes de juny, l’Agència Catalana de Turisme (ACT) va organitzar, al  reial monestir de Santes Creus, una jornada comercial en què es van efectuar unes 650 entrevistes per comercialitzar l’oferta enoturística catalana. Prop de 40 empreses i entitats turístiques catalanes es van reunir amb 35 operadors turístics especialitzats procedents d’Espanya, dels Estats Units, del Canadà, d’Europa  central,  dels  Països Nòrdics, del Benelux i del Regne Unit. Aquesta jornada de comercialització és una de les accions del programa Enoturisme Catalunya de la Generalitat de Catalunya que, amb el suport dels diferents patronats de turisme i dels sectors implicats, té com a repte principal posicionar Catalunya com a destinació de referència a escala mundial.

Plataforma de comercialització en línia d’experiències turístiques a Catalunya

També cal destacar la certificació Destinació de Turisme Familiar a l’interior del territori. El mes de juliol de 2013 es va certificar la primera, les Valls d’Àneu, a la qual s’hi van afegir després la Vall de Boí, Berga i Muntanyes de Prades. A més, quan es va tancar l’any, ja hi havia sis destinacions interiors més en procés de certificació.

Buy Catalunya Natura, Interior, Muntanya i Pirineus

L’Agència  Catalana de Turisme va organitzar aquesta acció a l’octubre del 2015 i es va dur a terme al Castell de Sant Ferran de Figueres.  Aquesta va consistir en una macro-jornada on 120 empreses i institucions turístiques catalanes van comercialitzar la seva oferta especialitzada en aquest segment entre 80 operadors turístics d’una vintena de mercats internacionals.

En total es van dur a terme més de 2.350 cites comercials individualitzades per generar el màxim volum de negoci. Després de la jornada comercial,  els  opera-dors assistents van participar en diversos viatges de familiarització per conèixer de primera mà l’oferta catalana en turisme rural, actiu, esports d’aventura i enoturisme; així com alguns dels llocs més emblemàtics de l’interior i la muntanya de Catalunya.

Vídeos

   

 

A aquestes accions de gran format, també cal afegir-hi diverses accions de comercialització i promoció específiques, fent un esforç important en aquest producte i en tota l’oferta generada al seu voltant.

Finalment cal destacar que, quan es va celebrar l’ Any del turisme d’Interior i de Muntanya, des de l’Agència Catalana de Turisme ja es comptava amb una llarga trajectòria en la promoció del turisme d’interior: a través del programa Pirineus (des del 2003), del desenvolupament i potenciació del turisme rural català i la categorització per espigues i, des del 2013, amb el programa Enoturisme Catalunya.

 

 

 


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya