Inici > Projectes i xarxes europees > Projecte Charm

Projecte Charm

 

 

Immersive experiences in European Charming Villages

Liderat per l’Agència Catalana de Turisme (ACT), el projecte europeu CHARM va crear una ruta transnacional de 10 pobles amb encant en 6 països diferents, que ofereixen més de 50 activitats i més de 20 productes turístics d’1 a 2 nits per implicar el visitant en la vida quotidiana de la destinació escollida, participar en el seu estil de vida i tradicions i, viure una experiència singular.

El projecte tenia com a finalitat crear fluxos cap a zones rurals, o menys turístiques, i contribuir a descongestionar les àrees i ciutats amb una alta concentració de visitants, així com preservar i promoure el patrimoni històric i tradicional, l’arquitectura i els paisatges de les àrees rurals, per mitjà d’experiències innovadores. La idea era donar-los a conèixer fent ús dels avantatges que les noves tecnologies poden proporcionar als pobles rurals per oferir una experiència inoblidable als visitants.

Durant aquests dos anys, l’ACT ha comptat amb 6 socis:

  • Turismo Vivencial (TUVI)
  • Tradições d’Outrora (TDO-PORTGALL)
  • Institut für Tourismus-und Bäderforschung in Nordeuropa gmbh (NIT)
  • Tour Guide Fox (TGF)
  • Software Engineering Italia – SWING:IT (SE IT)
  • Network of European Regions for a Sustainable and Competitive Tourism (NECSTouR).

Malgrat que el projecte CHARM va finalitzar, la xarxa de pobles creada té voluntat de creixement i continuïtat per donar visibilitat a aquests pobles europeus i incorporar-ne altres de nous.

 

RESULTATS DESTACATS:

  • 1 ruta transnacional de 10 pobles amb encant en 6 països diferents: Rupit i Taüll (Catalunya); Burg-Reuland (Bèlgica); Sortelha i Monsaraz (Portugal); Oravi i Mathildedal (Finlàndia), Cunziria (Itàlia) i, Seiffen i Friedrichstadl (Alemanya)
  • 76 experiències autentiques (més de 20 productes turístics planificats per estades d’1 o 2 nits i més de 50 activitats basades en el patrimoni cultural i natural de les zones rural europees)
  • 21 vídeos dels pobles pilots amb testimonis dels ambaixadors de cada poble, disponibles al canal de YouTube CHARM. En aquest vídeo es pot gaudir a més d’una ullada els 10 pobles amb encant d’Europa.
  • Sessions de formació amb els pobles per a la creació de productes turístics amb la implicació de stakeholders locals.
  • Utilització de tecnologies de les Indústries Culturals i Creatives (App de Realitat Augmentada, App de Realitat Virtual i la plataforma de promoció de la xarxa CHARM).
  • Eines innovadores de promoció de les destinacions rurals (Guia de bones pràctiques per a la promoció de destinacions rurals i Guia de vendes (presentació interactiva) en 3 idiomes (Anglès, Alemany, Francès).
  • Desenvolupament d’una sòlida estratègia de promoció, marca i venda creuada.

El projecte CHARM va tenir un pressupost global de 533.280 euros i va estar cofinançat al 75% pel programa europeu COSME per a la competitivitat de les empreses i les pimes, a través de la seva convocatòria de l’any 2018.

 

www.charmingvillages.eu

             


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya