Immersive experiences in European Charming Villages
Liderat per l’Agència Catalana de Turisme (ACT), el projecte europeu CHARM va crear una ruta transnacional de 10 pobles amb encant en 6 països diferents, que ofereixen més de 50 activitats i més de 20 productes turístics d’1 a 2 nits per implicar el visitant en la vida quotidiana de la destinació escollida, participar en el seu estil de vida i tradicions i, viure una experiència singular.
El projecte tenia com a finalitat crear fluxos cap a zones rurals, o menys turístiques, i contribuir a descongestionar les àrees i ciutats amb una alta concentració de visitants, així com preservar i promoure el patrimoni històric i tradicional, l’arquitectura i els paisatges de les àrees rurals, per mitjà d’experiències innovadores. La idea era donar-los a conèixer fent ús dels avantatges que les noves tecnologies poden proporcionar als pobles rurals per oferir una experiència inoblidable als visitants.
Durant aquests dos anys, l’ACT ha comptat amb 6 socis:
- Turismo Vivencial (TUVI)
- Tradições d’Outrora (TDO-PORTGALL)
- Institut für Tourismus-und Bäderforschung in Nordeuropa gmbh (NIT)
- Tour Guide Fox (TGF)
- Software Engineering Italia – SWING:IT (SE IT)
- Network of European Regions for a Sustainable and Competitive Tourism (NECSTouR).
Malgrat que el projecte CHARM va finalitzar, la xarxa de pobles creada té voluntat de creixement i continuïtat per donar visibilitat a aquests pobles europeus i incorporar-ne altres de nous.
RESULTATS DESTACATS:
- 1 ruta transnacional de 10 pobles amb encant en 6 països diferents: Rupit i Taüll (Catalunya); Burg-Reuland (Bèlgica); Sortelha i Monsaraz (Portugal); Oravi i Mathildedal (Finlàndia), Cunziria (Itàlia) i, Seiffen i Friedrichstadl (Alemanya)
- 76 experiències autentiques (més de 20 productes turístics planificats per estades d’1 o 2 nits i més de 50 activitats basades en el patrimoni cultural i natural de les zones rural europees)
- 21 vídeos dels pobles pilots amb testimonis dels ambaixadors de cada poble, disponibles al canal de YouTube CHARM. En aquest vídeo es pot gaudir a més d’una ullada els 10 pobles amb encant d’Europa.
- Sessions de formació amb els pobles per a la creació de productes turístics amb la implicació de stakeholders locals.
- Utilització de tecnologies de les Indústries Culturals i Creatives (App de Realitat Augmentada, App de Realitat Virtual i la plataforma de promoció de la xarxa CHARM).
- Eines innovadores de promoció de les destinacions rurals (Guia de bones pràctiques per a la promoció de destinacions rurals i Guia de vendes (presentació interactiva) en 3 idiomes (Anglès, Alemany, Francès).
- Desenvolupament d’una sòlida estratègia de promoció, marca i venda creuada.
El projecte CHARM va tenir un pressupost global de 533.280 euros i va estar cofinançat al 75% pel programa europeu COSME per a la competitivitat de les empreses i les pimes, a través de la seva convocatòria de l’any 2018.
www.charmingvillages.eu