Inici > Conversa amb Oscar García, soci fundador de Forum Business Travel i CEO de MICE on the Cloud

Conversa amb Oscar García, soci fundador de Forum Business Travel i CEO de MICE on the Cloud

 

“Catalunya està treballant per transmetre garanties i confiança emocional als organitzadors i assistents a reunions”

 

-En l’escenari actual d’inflexió dels viatges corporatius, de digitalització de part de les reunions professionals i de canvis dels hàbits de viatge i transport, quins són els manaments prioritaris a l’hora d’escollir on i com fer una reunió o convenció d’empresa, un viatge d’incentiu o un congrés?

La situació ha canviat molt, els esdeveniments híbrids han arribat per quedar-se. Per tant, en el moment d’organitzar qualsevol mena d’esdeveniment, cal tenir en compte les garanties sanitàries de la ciutat, la seu i, sobretot, la seva capacitat tecnològica per assegurar que tot funciona. A mitjà termini hi haurà més assistents connectats virtualment que de manera presencial.

En qualsevol cas, la connectivitat de les destinacions marcarà la viabilitat a l’hora d’escollir-les com a seu. Les companyies aèries ja han anunciat una reducció important en capacitat de vols i assistents a nivell mundial i s’estima que viatjar a certes destinacions serà més complicat i car.

Quan tornarà el sector a la normalitat pre-Covid i quines destinacions rebran més demanda dels viatgers de negocis?

Això ningú ho sap encara. Des del meu punt de vista, i pel que llegeixo a nivell internacional, tornarem a tenir una certa normalitat a partir d’abril o de maig. Les primeres destinacions que recuperaran una certa normalitat són les domèstiques i, a poc a poc, s’hi afegiran les europees. Crec que és essencial que hi hagi una unificació de les condicions de viatge, a Europa almenys. A hores d’ara, cada país, inclús cada regió, estableix el seu protocol. Aquesta situació dificulta enormement la tasca dels gestors de viatges de les empreses i de les seves agències de viatge.

Catalunya, amb Barcelona com a gran epicentre, destaca per la seva fortalesa en el turisme de reunions. Aquest lideratge, reflectit en el rànquing ICCA, està amenaçat?

Jo no espero canvis dràstics quan l’activitat es reprengui de manera gradual. La clau és la garantia sanitària i sobretot la confiança emocional d’organitzacions i assistents. Catalunya i Barcelona estan treballant per transmetre aquestes garanties i poder reprendre l’activitat el més aviat possible.

Els organitzadors de la IBTM World han prorrogat amb Fira de Barcelona la vigència del saló líder internacional d’esdeveniments i turisme de reunions que se celebra aquí des de 2004. Com creu que contribueix aquest certamen a la millora de la competitivitat de l’oferta MICE de Catalunya?

Més que mai és essencial aquesta mena d’esdeveniments per fer entendre com està evolucionant el sector i les noves oportunitats que estan aflorant, a més de tornar a posar en contacte l’ecosistema MICE i poder tornar a generar així negoci per a tothom.

La IBTM Barcelona ha estat un referent internacional i ho tornarà a ser la propera edició. A més a més, és una oportunitat meravellosa perquè Catalunya i Barcelona mostrin la gran feina feta durant aquest període tan complicat.

Parlem de les tendències de futur. Ens dirigim cap a un turisme de reunions amb esdeveniments menys multitudinaris? Els travel manager planificaran amb una lògica de reducció de despeses i de viatges corporatius?

Així és. Veurem esdeveniments híbrids amb multilocalitzacions, més curts i amb menys assistents. La tecnologia s’aplicarà a dos nivells: un més logístic de producció i un altre més estratègic d’engagement amb els assistents. Els darrers anys s’ha anat treballant molt en el disseny dels esdeveniments des d’una visió més estratègica i menys logística i això continuarà. La complexitat dels esdeveniments híbrids consisteix en atraure i mantenir l’atenció de dues tipologies d’audiències molt diferents: la presencial i la virtual. Ambdues són molt importants.

S’imposaran les destinacions que cuidin més la sostenibilitat dels esdeveniments MICE? La RSC marcarà les prioritats de les empreses a l’hora de planificar una trobada de negocis o un viatge d’incentius?

La sostenibilitat i el llegat seran claus els propers anys a l’hora d’escollir una destinació. Les empreses funcionen per indicadors objectius i quantificables. Així doncs, les destinacions i els organitzadors d’esdeveniments han de ser capaços de quantificar l’impacte de les seves accions perquè les empreses clients puguin incorporar-les a la resta de les seves pròpies accions.


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya