Inici > Missió, visió, valors i model turístic

Missió, visió, valors i model turístic



La MISSIÓ de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) és contribuir a la prosperitat de Catalunya i del seu sector turístic, essent la seva veu a l’exterior, tot orientant-se a la captació i satisfacció d’un turisme de més valor afegit.

La VISIÓ de l’ACT és esdevenir el líder en màrqueting per al sector turístic català, els col·laboradors i els turistes, i un referent internacional.

Els VALORS corporatius són els següents:

. Innovació: ens convida a anar més enllà dels estàndards i qüestionar-nos els nostres processos i protocols marcats, aportant així noves solucions, i aconseguint ser un referent en el sector com a organisme dinàmic i amb visió de futur.

. Proactivitat: per tal de ser un equip altament competitiu hem de donar respostes de forma responsable i amb altes dosis d’iniciativa.

. Pensament positiu: i actitud positiva. Cal fer front a les dificultats convertint-les en reptes i en oportunitats per a créixer professionalment.

. Compromís: és un valor intrínsec que ens fa sentir la missió de l’Agència Catalana de Turisme com a pròpia i actuar en conseqüència.

. Visió global: anar més enllà de la nostra realitat més propera, tenint una perspectiva global de com nosaltres i els altres (socis i col·laboradors) podem contribuir a assolir els objectius del Pla de Màrqueting i tots junts fer de la nostra missió una realitat.

. Empatia: ens ajuda a relacionar-nos entre nosaltres i entendre el posicionament dels nostres companys, clients i sector, per tal d’actuar d’una forma més unida, trobar solucions i aconseguir els objectius comuns.

 

EL NOSTRE MODEL TURÍSTIC SOSTENIBLE I RESPONSABLE

Un turisme sostenible és aquell que sap satisfer les necessitats del present sense comprometre’n les de les futures generacions.
La sostenibilitat en el nostre model turístic és un valor irrenunciable i Catalunya hi té una gran responsabilitat. Tant des del sector públic com també des del privat, s’ha de mantenir un compromís en apostar per una gestió el més sostenible possible. Actuar així ens assegura un futur millor, responent positivament als canvis ambientals i a les necessitats de la societat i així fer de Catalunya un millor país on viure i una millor destinació per als nostres visitants.

 

Turisme per a tothom

 

Som coneixedors de les possibles dificultats amb què el sector turístic es pot trobar a l’hora de voler adaptar els seus establiments i equipaments turístics a les persones amb necessitats d’accessibilitat. En aquesta publicació posem al vostre abast consells i idees amb l’objectiu que aportin solucions per millorar la qualitat dels equipaments i serveis i, en definitiva, millorar la responsabilitat social empresarial del nostre sector.

Publicació en català

Publicació en castellà

Publicació interactiva en català  

Publicació interactiva en castellà  

Aquest manual ha estat seleccionat com a Bona Pràctica 2019 en els desens premis internacionals 2020 de la Fundació Design For All

 

 

El turisme accessible forma part de l’estratègia de sostenibilitat de l’Agència Catalana de Turisme.

Sota el concepte de “persones amb necessitats d’accessibilitat” s’inclouen aquelles persones que de manera permanent o temporal presenten dificultats que impacten en el desenvolupament de les seves activitats diàries. Ens referim a aspectes sensorials, de mobilitat, de comunicació o cognitius, així com limitacions amagades. Destaquen pel seu nombre les persones amb discapacitat, les majors de 65 anys amb alguna discapacitat associada i les que viatgen amb infants.

En aquests vídeos us oferim petites càpsules informatives amb dades sobre el volum del mercat turístic dels diferents països amb més potencial de demanda, informació sobre les seves motivacions per viatjar, destinacions escollides i eines per apropar-nos a aquest segment de mercat.

També us podeu descarregar la publicació que recull aquestes dades:

Brief de mercats emissors – Turisme Accessible



 

Catalunya, destinació sostenible

 

 

L’Agència Catalana de Turisme orienta l’estratègia i el màrqueting turístic cada vegada més cap a una gestió el més sostenible possible, acomplint amb l’objectiu de treballar vers una Catalunya cada vegada més sostenible.

Tanmateix, aquesta missió només és possible amb les actuacions del sector turístic català, així com d’altres entitats turístiques. A continuació us facilitem la publicació següent amb un recull de les iniciatives públiques i privades que ens apropen pas a pas, cap al nostre objectiu amb la finalitat que, a més, puguin servir de referent per al conjunt del sector.  

Consulta la publicació en anglès – Catalonia, a sustainable destination 



 

 

A continuació us proposem 10 iniciatives que tenen com a objectiu facilitar-vos una millor gestió sostenible del vostre negoci. En aquests vídeos trobareu idees que van des de com gestionar l’ús de l’aigua, el consum d’energia i els residus, fins a fer el teu negoci més accessible o ajudar-vos a comunicar les vostres accions en gestió sostenible als clients.

Llista de reproducció – Catalunya, destinació sostenible

Consells per reduir el consum d’aigua 

Consells per reduir el consum d’energia

Consells per millorar la qualitat de l’aire

Consells per connectar els teus clients amb la natura

Consells per gestionar eficientment la teva empresa

Consells per incorporar les noves tecnologies al teu negoci

Consells per minimitzar i gestionar els residus

Consells per impulsar l’accessibilitat del teu negoci

Consells per supervisar el consum i les compres del teu negoci

 


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya