Inici > Actualitat CCB > Entrevista a Muriel Blayac, administradora de LÉVÉNEMENT

Entrevista a Muriel Blayac, administradora de LÉVÉNEMENT

Muriel Blayac és Directora Gerent de l’agència d’esdeveniments Lever de Rideau i administradora de LÉVÉNEMENT, portaveu nacional d’empreses d’esdeveniments a França.

 

Segons la seva opinió, a França quines perspectives i reptes afronta Catalunya com a destinació de reunions, seminaris i congressos?

En primer lloc, els esdeveniments ajornats el 2020 es faran el 2021. Com que Catalunya és la destinació preferida dels clients francesos, és probable que pugui ser escollida com a destinació per dur a terme aquests esdeveniments. Els grans reptes per a Catalunya seran semblants als dels actors del mercat francès, evolucionant cap a negocis cada vegada més innovadors, molt orientats cap a la responsabilitat Social de l’Empresa (RSE) i, sobretot, amb l’objectiu d’obtenir un model win-win. Aquest model implica que la destinació Catalunya i les agències del sector franceses treballin plegades, amb una col·laboració més estreta, per poder presentar ofertes que satisfacin els nostres clients, entendre les seves demandes i oferir nous formats d’esdeveniments atractius, que es diferenciïn dels models ja coneguts, com ara les experiències LEX.

Cal fer esforços plegats per poder desenvolupar un nou model econòmic que ens permeti trobar solucions en casos de força major, com ha estat la crisi actual, i poder estar preparats per afrontar-ne de futures. Aquest nou model de negoci hauria de contemplar noves clàusules en els futurs contractes, ja que això és el que ens demanen els clients actualment. Per exemple, és imprescindible precisar les condicions de cancel·lació i la participació financera de cada part intervinent en cas de situacions de força major, com ha estat aquesta crisi. 

 

El govern francès ha prohibit els esdeveniments de més de 5.000 persones fins al 30 d’octubre de 2020. Quin ha estat l’impacte de l’epidèmia en el sector? Quin percentatge d’esdeveniments s’han cancel·lat (organitzats a França i a l’estranger)?

El sector MICE francès s’ha vist especialment afectat per l’impacte de la Covid-19 des de començament de març. L’impacte ha estat negatiu per a tothom: els organitzadors, els espais, la restauració, els proveïdors de serveis tècnics, etc. Mentre que al començament de l’epidèmia, els buyers del sector MICE ajornaven els seus esdeveniments, actualment més del 80% d’aquests s’han cancel·lat i només el 20% s’han posposat fins al 2021 o es fan a través d’una plataforma digital. Són unes dades preocupants per a l’activitat del sector MICE.

 

Quan i com està prevista la recuperació del sector, tant a escala nacional com pel que fa als esdeveniments a l’estranger? I quan podria el sector tornar al nivell d’activitat del 2019?

Les empreses del sector MICE es veuen obligades a desenvolupar un nou model de negoci basat en 3 formats emergents:

Digital complet: emetre comunicats per part dels clients únicament mitjançant les plataformes digitals.

Híbrid: digital i físic, però amb una baixaparticipació presencial.

Experiències locals per substituir els incentius i les learning expeditions.

És probable que aquesta situació continuï fins com a mínim la meitat del 2021, sempre que els buyers no tinguin garanties de condicions sanitàries segures per viatjar i reunir-se. Actualment hi ha una gran incertesa pel que fa a la recuperació real, és a dir, quan es tornarà al nivell d’activitat del 2019. El sector es pregunta quina extensió tindrà la crisi econòmica, quins seran els pressupostos dels buyers i si les mesures governamentals adoptades seran suficients per donar suport al sector.

 


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya