Inici > El CCB presenta el pla de reactivació del turisme de reunions a Catalunya

El CCB presenta el pla de reactivació del turisme de reunions a Catalunya

 

El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, acompanyat de l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha inaugurat, divendres 10 de juliol, la Jornada de Membres del Catalunya Convention Bureau (CCB) que ha aplegat, de manera semipresencial, més d’un centenar de professionals del sector català del turisme de reunions.

Degut a la situació generada per la COVID-19, aquesta trobada anual s’ha reconvertit en un format híbrid amb assistència presencial combinada amb participants que segueixen l’acte en directe de manera participativa a través d’una plataforma d’streaming. La jornada a Reus suposa el retrobament de la indústria MICE (Meetings, Incentives, Conventions & Events) a Catalunya i és el primer esdeveniment presencial de l’ACT amb membres afiliats prenent totes les mesures de seguretat i higiene vigents.

Des de l’inici de la pandèmia, la indústria turística ha estat una de les que més n’ha patit les conseqüències i el turisme de negocis, un dels productes més afectats. I les perspectives a mig i llarg termini encara són incertes. Font ha assegurat que «en aquesta fase de represa de l’activitat, i encara amb certa incertesa, toca treballar per a la reactivació de la indústria. Des de l’ACT i en consens amb els patronats de les diputacions i els convention bureaux territorials, hem plantejat i  treballat el pla de reactivació del sector MICE de Catalunya que presentem avui»

En aquest sentit, els professionals assistents a la jornada han conegut, de la mà de l’Agència Catalana de Turisme del Departament d’Empresa i Coneixement, les claus per a la recuperació d’aquest sector i algunes de les iniciatives del pla específic de reactivació que es posarà en marxa, reACT MICE Catalunya. “Aquest pla -ha afirmat el director de l’ACT- vol posicionar la marca Catalunya com a destinació MICE amb una proposta de valor de futur que ens faci més competitius a llarg termini, apostant clarament per la sostenibilitat, la digitalització i pel llegat dels esdeveniments, és a dir, el retorn social que poden tenir en la comunitat local de la destinació amfitriona”.

Aquest pla sorgeix d’una sèrie de trobades en línia amb professionals del sector MICE dels àmbits públic i privat i contempla accions de formació, comunicació i comercials, entre d’altres, així com potenciar l’anàlisi de dades

El programa de la sessió també ha comptat amb ponències sobre tendències, solucions tecnològiques i eines col·laboratives, a més d’espais de debat i reflexió.


PROGRAMES I PROFESSIONALS

ACT Tarragona Turisme Diputacio Lleida ddgi Twitter Barcelona Turisme Cambres Catalunya